Jobbcoachen kan få dig att tänka i nya banor


En jobbsökare behöver tänka i nya banor

En jobbsökare behöver tänka i nya banor

Att nedvärdera sig själv och se ned på sin egen situation är vanligt bland arbetslösa. I vårt samhälla blandar man ihop fördomar om oförmåga och att inte få en ärlig chans att visa att man kan. Att nedvärdera sin egen person är tyvärr lika självuppfyllande som alla andra profetior. Om du känner igen något av följande så vet vi att en jobbcoach kan göra stor skillnad för dig. För om du intalar dig fel saker så kommer du att agera som om det vore sant.

Jag har inte det som krävs.

Jag har fel utbildning.

Det är för starka konkurrenter.

Jag har fel image och är lite tråkig,

Jag saknar talang och är för ung.

Jag saknar talang och är för gammal.

Jag är nog för ansvarslös.

Jag är för gammalmodig.

Jag är före min tid.

SvD I  Aftonbladet I  DN I  Metro I  GP

Kommentera

