Jobbcoachen tar vid där Arbetsförmedlingen misslyckats


Jag rekommenderar en egen jobbcoach

Jag rekommenderar en egen jobbcoach

Vi på Jobbcoachen vet hur det är att gå till Arbetsförmedlingen. Hur det känns när man sitter där med maktlösheten. För man får verkligen intrycket av att inget spelar någon roll, att man lika gärna kan ge upp hoppet om att faktiskt bli erbjuden ett jobb. För mig var problemet med Arbetsförmedlingen att ingen fångade upp mig som individ. Ingen var intresserad av mina personliga önskemål och behov. Jag fick själv lära mig hur man skriver en bra CV, hur man klarar en intervju, hur man visar upp det som en potentiell arbetsgivare vill ha.

Jag har lärt mig mycket tack vare den här leta-jobb-processen MEN jag har aldrig fått STÖD av Arbetsförmedlingen. Det fick jag däremot hos min första jobbcoach. Äntligen var det någon som såg mig som en människa, inte som statistik, och inte som en siffra över arbetslösa i Sverige. Jag har haft flera jobbcoacher – som alla hjälpt mig med jobbsökande – och det är något speciellt med dessa engagerade människor. De har fått mig att söka jobb på ett effektivt sätt. Ett strukturerat och fokuserat sätt som till sist gav mig ett jobb. Att Arbetsförmedlingen nu hittat ett sätt som kompletterar deras verksamhet är underbart. Nu kan du enkelt registrera dig och få en egen jobbcoach från den privata sektorn.

Kommentera

